تلاش بی‌وقفه پلیس ضامن امنیت مردم و گردشگران/ آماده‌باش ۱۰۰ روزه پلیس برای حفظ امنیت گردشگران

مدیرکل و جمعی از مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان دیدار کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه و هم‌زمان با هفته بزرگداشت نیروی انتظامی، امیر کرم‌زاده مدیرکل و جمعی از مدیران اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آستان با حمید علینقیان‌پور فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان دیدار کردند.

امیر کرم‌زاده در این دیدار گفت: بی‌تردید استان اصفهان با گستره‌ایی بالغ بر ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع وسعت، دارای آثار ارزشمند تاریخی در جای‌جای خود بوده و همواره مقصد سفر میلیون‌ها نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: تنها در نوروز امسال بیش از ۱۰ میلیون تردد خودروهای حامل گردشگران داخلی و خارجی در استان به ثبت رسید که با امنیت کامل در پهنه استان تردد کردند، لذا مبارزه با سوداگران میراث‌فرهنگی و حفاظت از امنیت گردشگران را مرهون تلاش‌های بی‌وقفه پلیس می‌دانیم که همواره همکاری صمیمانه‌ایی با ما داشته و دارند.

در ادامه این نشست سرتیپ پاسدار حمید علینقیان‌پور فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز گفت: نیروی انتظامی متعلق به مردم است و ما هیچ‌گاه خود را جدای از مردم نمی‌دانیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: فعالیت‌های فراجا قرابت‌های زیادی با میراث‌فرهنگی دارد، به‌گونه‌ای که عمده فعالیت‌های ما همانند میراث‌فرهنگی در ایام تعطیلات مردم انجام می‌شود، لذا در این ایام همکاران من در سراسر استان به‌مدت یک‌صد روز از سال را همواره در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند.

او افزود: بیشتر این روزها شامل تعطیلات دینی و مذهبی، تعطیلات نوروز و ایام تعطیلات تابستان است، به‌گونه‌ای که در بسیاری از این اوقات، همکاران پلیس به‌صورت شبانه روزی، برای حفاظت از امنیت مردم و گردشگران در حال فعالیت هستند.

علینقیان‌پور تصریح کرد: در همه ایام تعطیلات، پلیس باید همواره آماده به خدمت باشد، لذا ما همانند همکاران میراث‌فرهنگی، همیشه آماده خدمت به هم‌میهنان و حتی گردشگران خارجی هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در طی شش ماه اول امسال، به همت پلیس، جرائم خشن بیش از ۴۲ درصد در سطح استان کاهش داشته، همچنین با تلاش‌های پلیس، آمار کلاهبرداری نیز در پهنه استان از کاهش ۲۷ درصدی برخوردار است.

او گفت: در طی این مدت، برخورد با سوداگران موادمخدر ۱۰ درصد افزایش یافته و همچنین برخورد با متکدیان ومعتادان متظاهر به‌منظور بهبود چهره فرهنگی اصفهان به‌ویژه در نگاه گردشگران از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده، همچنین با تمهیدات فراجا، وقوع سرقت در سطح استان در طی شش ماه گذشته، ۱۰درصد کاهش یافته و دستگیری سارقان نیز ۵ درصد افزایش یافته است.

علینقیان‌پور تصریح کرد: عملیات پیروزمندانه وعده صادق ۲ که با هدایت فرمانده معظم کل قوا علیه اشغالگران قدس شریف اجرا شد، مرهمی بر زخم‌های مردم مظلوم غزه و لبنان و منبعی پر امید بر آینده مبارزات آنها است.

در پایان این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اهدا لوح تقدیر از زحمات فرمانده فراجای استان اصفهان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071901411
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha